If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Понеже се позаинтересовах вече сериозно и намерих новия каталог на бош за 2009 - 2010 година. Там тази сонда е махната от каталога и за мотора 32201, както и за другите CF2 двигатели дават само универсалната сонда с номер: 0 258 986 615 - LS615
Щото при мен си работи някак, но на празен ход е зле. Много играе и то на никъде. И на осцилоскопа е така. Синусоидата е една никаква. Не е права хубава ясна ами... незнам как да я опиша. Веднъж мигва, друг път ре затегля или мигва два пъти последнователно на такт. Друг път направо си дава късо към маса.
Иначе след 2000 оборота работи долу горе коректно. Но това е лошо. Защото ЕКУ-то си адаптира празния ход по тази никакви параметри параметри и, и то незнае какво става.
Ами даваше.... разхода на бензин висок, кофти работи на место, "движи" в много стеснени граници и реагира странно/бавно/непостоянно... това ми е спомена.
При тест на самата сонда (сама за себе си) всичко лети и е перфектно, но не и през ЕКУ-то, когато се чете.
Т.е. тя си е самата ок, но не подава коректни стойсности към ЕКУ-то.... и проблемите от това тръгват... проблема с масата и пречи да комуникира коректно с компютъра.
Как да ти кажа...все едно на кабела за LAN на компютъра вкъщи да прекъснеш само едната нишка. Виждаш, че е там мрежата...показва нещо си...ама всъщност нищо не работи, защото няма комуникация по кабела коректна (образно казано само)
---------- Post added at 19:28 ---------- Previous post was at 19:25 ----------
Ами даваше.... разхода на бензин висок, кофти работи на место, "движи" в много стеснени граници и реагира странно/бавно/непостоянно... това ми е спомена.
При тест на самата сонда (сама за себе си) всичко лети и е перфектно, но не и през ЕКУ-то, когато се чете.
Т.е. тя си е самата ок, но не подава коректни стойсности към ЕКУ-то.... и проблемите от това тръгват... проблема с масата и пречи да комуникира коректно с компютъра.
Как да ти кажа...все едно на кабела за LAN на компютъра вкъщи да прекъснеш само едната нишка. Виждаш, че е там мрежата...показва нещо си...ама всъщност нищо не работи, защото няма комуникация по кабела коректна (образно казано само)
Значи ясно. Аз мислех до сега, че просто сондата ми е дала фира, но тя просто така си работи. Кофти на празен ход. Изобщо не ми е идвало на ума, че може да има проблем. Виждах, че не е наред баш, но все си смилех, че просто така си работи.
P.S. Колегата spe4elist е много печен, но хайде сега върви му обеснявай по интернет, че сондата не работи коректно. Как да стане.....
То това е едно от малкото хубави неща на форумите, да може да се обменя опит, че да се избегне всеки да минава през същите проблеми..
Аз тогава също, вече си мислех че другаде е проблема...все пак нова сонда, а проблема си седи.....но добре, че го открихме.
Ти с кой мотор си? Кой ти е номера на мотора, че на ГТВ-то има 3 като гледам. И за твоята ли даваха *****190 сондата по каталог?
Понеже аз бях човека който преди години им каза че сондата е грешна (това дето пропер говори за него но не ме споменава ) и на мен ми се обадиха от тествачите да ме питат кво става да ти кажа че тогава сондата даваше постоянен волтаж около 230мв и грам не работеше с новите сонди в каталога пак са се насрали И пак съм го доказвал с клиентски коли с рекламации в бош
Е хубаво де. Моята сонда работи някак си. Само на празен ход ми се струва, че не е наред. Иначе си стига 500 - 600 мв. На празен ход обаче пада до 280 качва до 800 и така се колебае нещо. И понякое време на интегратора като гледам изписва "short circuit to GND", след това сработва и дава Rich, след малко Lean, после пак Rich, после circuit to GND... и така постояно. Докато след 1500 оборота заковава варира м/у 480 - 600 мв и дава точна и ясна синусоида. И примерно ламбда фактора си варира м/у 0,98 - 1,1 като най-често си е 1-ца и само подскача до 1,1 на моменти.
Каквото и да правя с колата все има подобрения. И не само с моята де. Сега си пали винги, двига обороти. Държи си го стабилно долу горе. Работи, добре както на студено така и на топло. Не се замисля никъде при подаване на газ. Добре се държи. Пъргава е.
Но само от 800 до 1500 оборота има една ленивост такава. И като отворя дросела до край при потегляне се чува мотора да бучи. Мине ли 1500 и тръгва да набира много тихичко и мазно.
До мисълта за ламбдата ме довече това че като зануля адаптивните стойности. Няколко дни няма грижи. С чукването на газта мотора подскача веднага. След като се адаптира и се появява тази ленивост от празния ход до около 1500 оборота. И това сигурно се дължи на това, че сондата не работи коректно там и адаптацията се е настроила така кофти. Нямам друго обяснение.
Но и незнам какво да правя. Друга сонда ли да търся... да я оставям така ли да си карам докато тази изфиряса някой ден....
Най-хубаво върви без сонда Като я откача и зануля адаптациите и става много готино, но не това е решението за съжаление.
Понеже аз бях човека който преди години им каза че сондата е грешна (това дето пропер говори за него но не ме споменава ) и на мен ми се обадиха от тествачите да ме питат кво става да ти кажа че тогава сондата даваше постоянен волтаж около 230мв и грам не работеше с новите сонди в каталога пак са се насрали И пак съм го доказвал с клиентски коли с рекламации в бош
Гледай го па сега Никога не съм пестил похвали аз
Просто тогава моята сонда я монтира Румен и после всички комуникации бяха със сервиза и магазина на Бош, поради това, че е в гаранция сондата. Ако някой от там е имал комуникация с теб, не си е признал и изобщо не го е споменал. Важното беше, че се намери проблема.
Значи объркал съм се. Ламбдата ми на празен ход дава средно 0.550 волта. Когато тръгна да карам обаче нещата изглеждат така: Ламбдата в повечето случаи седи на 0.100 волта. При ускорение най-вече. И като върна газта пак така седи известно време. Като спра на място или карам по инерция скача до 0.800 волта. На моменти дава и 0 волта (демек на късо), но рядко. И като поседи да речем 20 - 30 секунди на празен ход пак се нормализират нещата.
Трябва да направя едно видео и да го пусна тук.
Всъщност мисля, че е безсмислено да ви правя видео от диагностината програма, тъй като тя е бавна... и или ЕКУ-то не пуска често инфо към DLC или програмата се обръща рядко към него. И примерно тези 0,100 волта ми ги показва при ускорене, а те може да се от тогава когато съм карал по инерция....
Просто ламбдата трябва да се мери с уред. Не с АлфаДиаг.
И мисля, че сондата дето си я дават по каталог си работи, нормално. Незнам как работи универсалната но тази работи все пак. Нямам възможност да закача осцилоскопа в движение да меря. На място работи добре. 550 мв. всичко е ок.
Понеже аз бях човека който преди години им каза че сондата е грешна (това дето пропер говори за него но не ме споменава ) и на мен ми се обадиха от тествачите да ме питат кво става да ти кажа че тогава сондата даваше постоянен волтаж около 230мв и грам не работеше с новите сонди в каталога пак са се насрали И пак съм го доказвал с клиентски коли с рекламации в бош
Сега колега да разбирам ли, че LS 615 не върши работа и трябва да поръчам LS 05. Трябва да сменям сондата и се чудя кво да бодна.
Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16V 155 bhp, K&N Sport Filter, PowerFlexed, Eibach Pro Sport Kit.
Миналия ден монтирах ls 615 и все още ми дава GND to S.C или нещо подобно в алфадиага и колата въобще я няма след 3000 оборота. Като откача дебитомера ми се оправя набирането след 3000 но тогава пък я няма до 3000. Колеги давайте идеи къде може да е проблема. Възможно ли е и дебитомера да е заминал при положение, че съм го сменил преди 40 или 50 хиляди километра (имам K&N риплейсмънт жъздушен филтър, ако ще е от значение)?
Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16V 155 bhp, K&N Sport Filter, PowerFlexed, Eibach Pro Sport Kit.
Миналия ден монтирах ls 615 и все още ми дава GND to S.C или нещо подобно в алфадиага и колата въобще я няма след 3000 оборота. Като откача дебитомера ми се оправя набирането след 3000 но тогава пък я няма до 3000. Колеги давайте идеи къде може да е проблема. Възможно ли е и дебитомера да е заминал при положение, че съм го сменил преди 40 или 50 хиляди километра (имам K&N риплейсмънт жъздушен филтър, ако ще е от значение)?
Напълно възможно колега. Предишния ми дебитомер се спомина на 10 000 км.
Кога всъщност ти го дава това към маса? Ако караш по инерция е нормално да ти го даде На място като я форсираш не трбява да ти го показва това.
Comment